background

::Wedding Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 June 2013

:: Antara Kita Dan Kehidupan ::

Semakin lama semakin meningkat umur
kehidupan bujang dah aku tinggalkan
jadi segala-galanya lain...

Kemarahan yang dulu-dulu aku buangkan
lebih tenang dan senang..
Setiap hari bangun pagi,
fikir pasal rumah, rumahtangga dan masa depan rumahtangga
fikir tentang kerjaya, fikir tentang kewangan.
Hidup perlu lebih serius. Fokus.

Dulu aku banyak kemarahan.
Tentang isu ini, isu itu.
Tentang perkara-perkara yang mengusik jiwa.
Kandungannya dah berbeza.

Nampak?

Aku angguk-anggukkan kepala.
Setuju pada diri sendiri.
Bila aku pusing belakang
ya, aku makin percaya dengan pendapat aku sendiri.

Hmmm..

Tapi baru-baru ni aku terfikir,
kalau bujang halangannya lain
dah kawin pun halangannya lain
kita takkan terlepas..
Halangan atau dugaan ni sentiasa datang
Biasalah tu.
Diam dan senyum je.
Ketawakan je..

Lepas tu aku fikir lagi
antara "kita" dan "kehidupan"
Siapa yang patut mentertawakan siapa?

No comments:

Post a Comment