background

::Wedding Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

15 May 2012

:: Mencari Sebuah Kesempurnaan ::

Aku tak sempurna..
aku cuba sedaya mungkin untuk menjadi sempurna..
tapi akhirnya..
aku penat untuk menjadi sempurna..

Penat!
Letih!
Lelah!
Lemah!

Lemah setelah usaha demi usaha
namun masih tidak menampakkan hasil..

Dulu aku yakin,
setiap usaha mesti akan ada hasil dan
semakin gigih kita berusaha, semakin banyak hasilnya..

Tapi kenapa semua tu tak memihak kepada aku?
masih tak cukupkah apa yang aku usahakan?
usaha macamana lagi harus aku usahakan Ya Allah?
Tunjukkan aku jalan Ya Allah..

Aku tak boleh menjadi selemah ini..
aku harus bangkit..
aku wajib memaksa diri..

Aku mahu menjadi yang paling sempurna..
yang paling sempurna untuk mereka-mereka 
aku tak mahu menghampakan harapan mereka-mereka..

Permudahkanlah segala usaha aku Ya Allah..







No comments:

Post a Comment