background

::Wedding Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

12 July 2013

:: Jika Hari Esok Tidak Muncul Tiba ::

Andai aku tahu ini akan menjadi terakhir kalinya kulihat dirimu terlelap tidur,
aku akan menyelimutimu dengan lebih rapat dan berdoa kepada Allah agar menjagamu.

Andai aku tahu ini akan menjadi terakhir kalinya kulihat dirimu melangkah keluar pintu,
aku akan memelukmu dengan erat dan menciummu
dan memanggilmu kembali untuk melakukannya sekali lagi.

Andai aku tahu ini akan menjadi terakhir kalinya kudengar suaramu memuji,
aku akan merakam setiap kata dan aku akan mendengarnya pada kemudian hari.

Andai aku tahu ini akan menjadi terakhir kalinya,
aku akan meluangkan masa untuk tidak berhenti mengatakan "Aku Mencintaimu"
dan bukannya mengganggap kau sudah tahu.

Esok tidak dijanjikan kepada sesiapa pun,
baik tua mahupun muda.
Dan hari ini mungkin kesempatan terakhir kita
untuk memeluk erat orang-orang yang disayangi.

Jadi,
kenapa perlu menunggu esok hari?
kenapa tidak dilakukan sekarang juga?
kenapa perlu ditangguhkan kemaafan?

Kerana bilamana esok tak muncul tiba
pasti sesungguhnya kamu akan menyesal
menyesal kerana tidak dapat berkasih sayang
dan meluangkan waktu bersama-sama dengan orang yang tersayang..
Berkasih sayanglah kepada orang-orang yang disayangi..
bisikkanlah ke telinga mereka bahawasanya kamu sangat mencintai mereka
dan kamu akan senantiasa tetap menyayangi mereka..

Kerana
esok belum pasti...

No comments:

Post a Comment